Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning με θέμα τη Μεσογειακή Διατροφή

Τη φετινή σχολική χρονιά 2015-2016 το Α2 τμήμα του Σχολείου μας ασχολήθηκε με τη Μεσογειακή Διατροφή. Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στις ώρες τις ευέλικτης ζώνης μαζί με τον δάσκαλο της τάξης και στις ώρες των αγγλικών με τη δασκάλα των παιδιών. Το σύνολο των δραστηριοτήτων και δράσεων εντάχθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος e-twinning, που σκοπό έχει την επαφή με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία και επιμέρους στόχο την εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με τις νέες τεχνολογίες και τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Εκτός από το Σχολείο μας, πήραν μέρος σχολεία από:

  • τη Νάπολη της Ιταλίας
  • το ελληνόφωνο χωριό Adelfia της Νότιας Ιταλίας (περιοχή Απουλίας)
  • το Τσανάκαλε και Αydin της Τουρκίας
  • το Aveiro της Πορτογαλίας
  • το Ekero της Σουηδίας

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια πέντε μήνες (Δεκέμβριος 2015- Απρίλιος 2016). Η κατανομή των στόχων και των δραστηριοτήτων και δράσεων οργανώθηκε σε πέντε ενότητες (μία για κάθε μήνα).

Δεκέμβριος

Μιλήσαμε για την αξία της διατροφής για την ποιότητα της ζωής μας και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τους όρους υγιεινή- ανθυγιεινή τροφή. Τα παιδιά συζήτησαν στην τάξη και χώρισαν τις τροφές σε κατηγορίες, ζωγράφισαν τροφές από κάθε κατηγορία, τις έκοψαν κι έκαναν κολάζ χωρίζοντάς τες σε υγιεινές και ανθυγιεινές. Στο τέλος έφτιαξαν τη δική τους υγιεινή φρουτοσαλάτα.

 

  1. 12

Ιανουάριος

Τον Γενάρη διερευνήσαμε τις διατροφικές μας συνήθειες, τις δικές μας και των άλλων. Ως άλλους εδώ λάβαμε υπόψη είτε λαούς με διαφορές στη διατροφή τους αλλά και στον τρόπο κατανάλωσής τους, είτε ανθρώπους άλλους, μιας εποχής αλλοτινής αλλά από τον ίδιο τόπο μ? εμάς.

Τα παιδιά κατέγραψαν αρχικά τις δικές τους διατροφικές συνήθειες (είδη τροφών που καταναλώνουν, συχνότητα κατανάλωσης, χώροι όπου τρεφόμαστε) σε ερωτηματολόγια στα ελληνικά και αγγλικά.

Συζήτησαν για τις διαφορετικές διατροφικές συνήθειες άλλων λαών που διαφέρουν από τις δικές μας (π.χ. Κινέζοι) και δοκίμασαν (με μεγάλη επιτυχία!!) να γευματίσουν με τρόπους διαφορετικούς μέσα στην τάξη.

Είχαν την ευκαιρία να γευτούν μια συνταγή διαφορετική από την Αυστρία (ευγενική προσφορά από γιαγιά μαθήτριάς μας, που κατάγεται από εκεί!).

Μας επισκέφτηκαν στην τάξη μας η γιαγιά και ο παππούς δύο παιδιών και μας μίλησαν για τις διατροφικές συνήθειες της εποχής τους στο σπίτι, στο σχολείο κι έξω απ? αυτά.

Ο μήνας έκλεισε με τις τηλεδιασκέψεις με σχολεία της Ιταλίας και της Πορτογαλίας. Τα παιδιά γνωρίστηκαν με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους εκεί και αντάλλαξαν γνώσεις κι εμπειρίες γύρω από ζητήματα διατροφής.

Φεβρουάριος

Ο Φεβρουάριος ήταν ο μήνας της Μεσογειακής Διατροφής/ Δίαιτας. Εισάγαμε τον όρο στην τάξη και συζητήσαμε με τα παιδιά για την προέλευση και τα χαρακτηριστικά της. Φτιάξαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και την τοιχοκολλήσαμε. Συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με την υγιεινή διατροφή μέσα από τραγούδια (στα αγγλικά) και παροιμίες σχετικές με τροφές (στα ελληνικά και αγγλικά).

Μάρτιος

Ο Μάρτης ήταν ο μήνας των επισκέψεων. Δικές μας επισκέψεις σε διαφορετικά μέρη και νέες επισκέψεις άλλων στον φιλόξενο χώρο του Σχολείου και της τάξης μας.

Την τάξη μας επισκέφτηκε διατροφολόγος- διαιτολόγος (θεία μαθητή της τάξης μας) που δραστηριοποιείται στην Αλεξάνδρεια. Με μια εξαιρετική παρουσίαση κουβέντιασε με τα παιδιά για τα σωστά και τα λάθη στην καθημερινή διατροφή και ειδικότερα σ? αυτή παιδιών αυτής της ηλικίας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην μεσογειακή πυραμίδα και τα οφέλη της. Παίξαμε μαζί της μια ξεχωριστή τυφλόμυγα, όπου τα παιδιά καλούνταν με κλειστά μάτια να αναγνωρίσουν την τροφή που έτρωγαν. Η επίσκεψή της έκλεισε με μικρό υγιεινό κέρασμα από μέρους της.

Στη συνέχεια πήραμε τους δρόμους! Ήταν η σειρά μας να επισκεφτούμε μέρη που μας ενδιέφεραν. Έτσι πήγαμε μια βόλτα στον μανάβη της γειτονιάς. Εκεί καταγράψαμε τα διαθέσιμα προϊόντα, μάθαμε κάποια καινούρια είδη, παρατηρήσαμε την κατανομή τους στο χώρο. Ολοκληρώσαμε βομβαρδίζοντας με τις ατελείωτες απορίες μας τον ευγενικότατο μανάβη, ο οποίος όχι μόνο μας απάντησε με υπομονή, αλλά μας ξεπροβόδισε με ένα υγιεινότατο κέρασμα για τον καθένα και την καθεμιά χωριστά!

Στην επιστροφή περάσαμε μια βόλτα κι απ? το σούπερ μάρκετ. Μιλήσαμε για την τοποθέτηση των προϊόντων και τον προσανατολισμό μας στο χώρο κι επιστρέψαμε.

Απρίλιος

Ο Απρίλης ολοκλήρωσε το πρόγραμμά μας με διασκεδαστικές δράσεις όλο κέφι! Στις αρχές του μήνα, χωρισμένοι σε ομάδες, μαγειρέψαμε στο σχολείο! Το μενού περιλάμβανε κρέπες, αλμυρές και γλυκές. Κάθε ομάδα ετοίμασε τη δική της ζύμη και όλοι δούλεψαν με προσήλωση! Το αποτέλεσμα, άλλωστε, τους δικαίωσε!

Κλείσαμε τις δράσεις μας με το γνωστό παιχνίδι «φιδάκι» (snakes and ladders), προσαρμοσμένο σε όσα μάθαμε για το σωστό τρόπο διατροφής. Τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας με κέφι!

 

Presentation in english

?Mediterranean Diet? was the name of the e-twinning project carried out by the pupils of the A2 class (first grade) of our school throughout the year 2015-2016.
The aim of the project was for our pupils to learn why they should eat correctly, to learn and compare the eating habits of different countries and people, to learn more about the Mediterranean Diet and finally give the children the chance to improve their lives by selecting the food they eat from an early age.
The project was obviously multicultural! Three different schools from Italy, one school from Portugal, two schools from Turkey and one school from Sweden participated.
In order to achieve our goals we devised a different activity for each month (December to April). In December, we taught the children the terms ?healthy eating?- ?unhealthy eating?. We learned the food categories and drew pictures of fruit and vegetables versus pizza, ice cream etc. Moreover, we made a fruit salad which the devoured!
In January, our young pupils filled in a questionnaire about their eating habits and later they took part in two video-conferences that were organized among school-partners (Italy-Greece and Portugal-Greece).We also discussed about the eating habits of different countries and people and invited two grandparents to tell us about their past eating habits.
In February, the notion ?Mediterranean Diet? was introduced. We drew pyramids, learnt songs and proverbs about food.
In March, the pupils visited a greengrocer?s and a supermarket. Afterwards, a nutritionist visited our class and made a very interesting presentation!
Finally, in April, we cooked and also created a board game (snakes and ladders).
The project came to its end by presenting a theatrical play based on the experiences that our young pupils have had throughout the year!

Comments are closed.